A pillangószív mélyzuhanása

Fiúk, egy baj van csak ezzel a meccsel; az elhamarkodott verseny kiírást egy elhamarkodott mezőny követte. Egyre-másra igyekszenek a mérkőzés kulcsszavára relevánsnak lenni a szájtok, néhol mulatságos, máshol a duplicate content és spam negatív felhangjára ügyet sem vető tartalmakkal telik az internet. A search engine optimization nehezen feloldható kettőség, mert míg a SEO értelmében keresőre hangoljuk a weboldalt, addig maga a kereső, nevezett Google mondja ki minőséget firtató irányelvei között, hogy make content for users, not for search engines; és tényleg, mintha a webes profilunkat nem holmi biteken rohangáló robotoknak akarnánk mutogatni, hanem a szomszédnak, hadd irigykedjen, milyen fasza a mi lapunk. De a marketinges pedig azt is szeretné, hogy a mi oldalunkat adja ki a Google, és ezzel bele is haraptunk a saját farkunkba, vagy mégsem?

Amíg azt gondolná az emberke, hogy egy ilyen versenyben ugyan mit lehetne tenni, ki kiváncsi a pillangószívre, hát igenis sokan, ahogy a játék visszhangja ezt tükrözi is. Nem biológia szakkör hangulatban kéne csámcsogni teljesen gyermeteg módon a pillangószív növénytanban elfoglalt szerepéről, hanem lehetne diskurálni a versenyről, tapasztalatokat cserélni egymással, amúgy közösségként működni, ha már egy folyóban evezünk. Ahogy ezt a piacon is tenni kéne, értéket felmutatni, tartalmat szolgáltatni, amit a látogató érdekesnek fog találni, amiért vissza akar majd térni az oldalra. A verseny pedig ott fog véget érni, amikor egy szemfüles versenyző a Wikipedián létrehozza a pillangószív szócikket, mint az első magyar SEO versenyt takarta kódnév. Addig is, the show must go on. Reklám.