Tux, my arch enemy!

Penny és Tux Antarktika szigetén költik pikniküket, mikor egyszer csak az egyik jégbokor mögül éles villanás látszik, és Tux álomba merül. Mikor felébred, kedvesének hűlt helyét találja, csak egy levél hever a jégmezőn… Aki kicsit is otthonosan mozog a nyíltforrású játékok világában, szinte lehetetlen, hogy ne botlott volna már a Nintendo SuperMariója ihlette SuperTuxba. Jellemzően kétdimenziós, ugrálós játék, Luigi és Mario világának pingvinesített változata. A projekt kezdeti fázisában a SuperTuxot nem tűzte a megszállott geek zászlajára, kevésbé nyílt szellemben nevelkedett barátai előtt pedig inkább csak rejtegette kezdetleges grafikája miatt. A Milestone1 (aka 0.1.0) megjelenése óta azonban sok minden változott.

SuperTux új köntösben

A SuperTux újraírt grafikus motorral, újratervezett pályákkal, de a régi kerettörténettel fogadja a játékos kedvűeket. UI-ját SDL hajtja, de arra képes hardvereszköz esetén képes OpenGL kártyánkat is kihasználni. A játék kezelése a megszokott: a billentyűparancsok testreszabhatók, csatlakoztatott botkormányunkat pedig automatikusan észleli. Jelenleg egy küldetésben, tizenöt gyári pályával érkezik a csomag. (A türelmetlenek kapcsolják be a --worldmap parancssori opciót.) A roham nem áll meg, a fejlesztés per pillanat is gőzerővel folyik, faragják a második mérföldkövet.