Stereo Lab

Boldog és kevésbé az sürgölődve körmöl, a TEK-es jelentkezések leadási határideje a nyakukban, törik a buksit, értelmetlen kérdésekre értelmesen válaszoljanak. L kitöltött ívét kézhez kaptam, és elvonatkoztatván a tartalomtól, függetlenül L személyétől, nem ellene, hanem mellette, válaszoljuk meg közösen a Hogyan reformálnád meg a közoktatást? kérdést.

Word. Biztos ismered ezt a szót, angolul annyit tesz: szó, manapság egy irodai szövegszerkesztő alkalmazás típust aposztrofálnak vele igen lelkesen. Használja egyaránt kicsi és nagy, csak éppen nem ért hozzá. Mert nem fogja egyik sem, mi az a tipográfia, milyen formázásnak milyen jelentése van. És akkor a helyesírásról nem is szólnék, mert amit általános iskolában gondosan belédneveltek írásórán — a mondat végén egy írásjel van (hagyjál a költői szabadságoddal), ezeket jól látható helyköz követi, nem szegény felkiáltójel hátára kell írni a következő kapitálist —, ezek valahogy mind eltűntek belőled, az értelmiségből. Mert ha a munkás szarul írja, az le se írja szegény, könyököl csak a lapáton, majd megszakad. Neked inkább már a címsorok, stílusok finomításával kéne foglalatoskodnod, hogy áttekinthető legyen az írásod, hogy felismerd az egyes betűtípusok jelentését, valahogy ezzel kéne kezdeni, állítólagos információs társadalomban élünk, most vizsgáztam belőle, ne viccelj! Nem szövegértést kell feladni érettségin bazmeg, azt már második osztályba nem engedném, amelyik nem tud magyarul. Az első számítástechnikai órán meg nem LOGO-t és DOS-t kell tanulni Pascal-lal fűszerezve, mert az kurvára senkit nem érdelel, akit mégis, az úgy is tudja, annál inkább szövegszerkesztést helyettük, nem Word-öt, szövegszerkesztést és helyesírást, szövegszerkesztést és tipográfiai alapismereteket.

Halgass bele: Cex: First for Wounds