Hálózat, FPS, opensource és remegés!

A minap bukkantam a HappyPenguins-en Tin Angus fejlesztette Tremulousra. A nyíltforrású játék ötvözi az akció (FPS) és stratégiai (RTS) játékok hangulatát egy futurisztikus, ember—idegen kettőségre alapozó világban. A küldetések alkalmával a cél természetesen az ellenséges erők bázisának megsemmisítése. A helyi játszmában (gyak. tutorial módban) egyszemélyben képviseljük a csapatot, alienként a legegyszerűbb fajjal indítunk, majd a harcok során szerzett tapasztalatok birtokában evolválhatunk egyre fejlettebb, erősebb egyedekké. A builderekkel kell megteremtenünk a megfelelő építményeket, amelyek a harcosok regenerálódását, újjászületését biztosítják. A humán egyedek fejlődését saját kezükben tartják; minden megölt idegen után kreditet kapnak, amelyekből fegyverarzenáluk bővíthetik.

Marauder és B-suit csatázik

A program grafikus rendermotorja lenyűgöző teljesítményt produkál. Korábban a Q3 endzsine köré fonódott a játék, néhány hete azonban már elérhető a standalone verziója is. Szerkesztőségünk ezt a kiadást tesztelte gazdag felszereltségűnek egyáltalán nem tekinthető gépparkján: Intel P3 500 Mhz, 512 SD RAM és nVidia GeForce MX440 32 MB. Az eredmény — dacára, hogy korábban már a Cube is magával ragadta e sorok íróját — lenyűgöző. Bámulatos az alienek megjelenésének, viselkedésének variáns leképezése. A „közlegény” féreg torzult, perspektivikus világnézete kihagyhatatlan! (Az egyes fajok képességeinek pontos dokumentációja a Tremulous kézikönyvében kapott helyet.) Tisztára, mintha egybe gyúrták volna a Quake 3-at a StarCrafttal.

A Tremulous támogatott platformja Linux és Windows. A local mód mellett természetesen hálózatban, akár Interneten is játszható. Teszteltem, és frankó!